Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari ke-5

Dua lagi perlawanan berlangsung di AS, dengan Colombia mengatasi Paraguay dan Costa Rica memberikan kejutan pertama kejohanan dengan seri menentang Brazil. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Colombia 2-1 Paraguay

Colombia bertahan walaupun ditekan lewat oleh Paraguay untuk memperoleh ketiga-tiga mata yang dipertaruhkan dalam perlawanan mereka di Stadium NRG di Houston, Texas.

Ketika mendahului 2-0 pada separuh masa, diberikan oleh gol daripada duo Palace Daniel Muñoz dan Jefferson Lerma, kelihatan cukup selesa, Paraguay mengasak keras selepas rehat, mengurangkan separuh defisit menerusi satu lagi gol yang ditandatangani oleh pemain Prem, Julio Enciso dari Brighton.

Secara keseluruhan, pemain Liga Perdana mempunyai nasib yang berbeza-beza, dengan beberapa persembahan yang sangat baik daripada pemain seperti Muñoz dan Lerma, manakala pemain bintang Luis Diaz dan Miguel Almiron agak tanpa nama dan tidak berkesan.

Penilaian

Colombia: Daniel Muñoz (Istana Kristal) – 8.5; Jefferson Lerma (Istana Kristal) – 8; Luis Diaz (Liverpool) – 6

Paraguay: Miguel Almiron (Newcastle) – 5.5; Julio Enciso (Brighton) – 7.5

Brazil 0-0 Costa Rica

Ketika mereka memulakan usaha mereka untuk trofi Copa America ke-10, Brazil dikecewakan oleh Costa Rica, yang bertahan untuk seri dalam permainan mereka di Stadium SoFi di California.

Walaupun dikuasai sepenuhnya oleh Seleção, dengan penguasaan bola 70% dan 19 percubaan ke arah gawang, Costa Rica diatur secara bertahan dan memperoleh keputusan seri pertama mereka dalam perlawanan rasmi menentang lawan mereka yang lebih terkenal.

Dari segi pemain Liga Perdana , tidak kurang daripada lima ditampilkan untuk Brazil, dengan pemain seperti Bruno Guimarães dan Lucas Paqueta beraksi lebih baik sedikit daripada rakan sepasukan mereka yang lain.. Sementara itu untuk Costa Rica, terdapat seorang pemain Forest turun ke padang, dalam bentuk Brandon Aguilera.

Penilaian

Brazil: Alisson (Liverpool) – 6; Bruno Guimarães (Newcastle) – 7; Joao Gomes (Serigala) – 6.5; Lucas Paqueta (West Ham) – 7; Gabriel Martinelli (Arsenal) – T/A

Costa Rica: Brandon Aguilera (Nottingham Forest) – 6

Share.
Leave A Reply