Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 9

Semalam menyaksikan tiga lagi perlawanan berlangsung di EURO, termasuk perlawanan sepak mula awal terakhir kejohanan itu. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

Georgia 1-1 Czechia

Selepas kedua-dua pasukan tewas dalam perlawanan pembukaan mereka pada kejohanan itu, Georgia dan Czechia seri pada sepak mula awal semalam.

Ia adalah permainan yang sangat dikuasai oleh Czech, dengan statistik xG membaca 3.09 untuk mereka dan 1.35 untuk Georgia. Ia juga memberitahu bahawa Man of the Match ialah penjaga gol Georgia Giorgi Mamardashvili, yang melakukan tidak kurang daripada 10 penyelamatan untuk mengekalkan negaranya dalam permainan.

Dari segi pemain Liga Perdana, sementara Georgia tidak terlibat, Czechia memanggil duo Hammers Vladimír Coufal dan Tomáš Souček. Kedua-duanya tampil dengan baik, kedua-duanya telah ditempah dan kedua-duanya bermain sepanjang permainan.

Coufal, Souček dan Co. juga boleh mengira diri mereka bertuah kerana tidak tewas dalam perlawanan dengan aksi terakhir, kerana serangan balas Georgia yang berbahaya berakhir dengan bola melepasi palang.

Penilaian

Georgia: T/A

Czechia: Vladimír Coufal (West Ham) – 7; Tomáš Souček (West Ham) – 7

Anda boleh mencari sorotan dan reaksi dengan mengklik di sini .

Türkiye 0-3 Portugal

Portugal menimbulkan kekalahan teruk ke atas Türkiye di Dortmund, melangkah masuk ke stadium yang gemuruh dengan sokongan kepada lawan mereka dan memastikan mereka mengungguli kumpulan F dengan cara yang meyakinkan.

Pemain Liga Perdana adalah pemain yang bercampur-campur secara keseluruhan. Gol daripada Bernardo Silva dan Bruno Fernandes kedua-dua belah gol sendiri Samet Akaydin memberikan pasukan Portugal itu kemenangan besar. Pemain tengah Manchester City itu turut membawa pulang anugerah Man of the Match untuk persembahan hebat.

Tetapi rakan sepasukan Fernandes di kelab, Altay Bayndir bersalah kerana gol sendiri, kerana tidak perlu dia keluar dari gawangnya setakat ini sebelum hantaran dilakukan kepadanya. Juga pemain tengah Fulham Joao Palhinha, walaupun tidak bermain dengan teruk, adalah salah seorang pemain Portugal yang kurang berprestasi, menerima kad kuning dan dibuang pada separuh masa.

Penilaian

Türkiye: Altay Bayindir (Manchester United) – 4.5; Yunus Akgun (Leicester City) – 6

Portugal: Ruben Dias (Manchester City) – 7.5; Joao Palhinha (Fulham) – 6.5; Bruno Fernandes (Manchester United) – 8; Bernardo Silva (Manchester City) – 8.5; Pedro Neto (Serigala) – 6.5; Nelson Semedo (Serigala) – 6

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Belgium 2-0 Romania

Dua jaringan daripada dua pemain Liga Perdana memastikan Belgium mengatasi Romania dan kumpulan E menuju ke perlawanan akhir dengan sangat bersedia, dengan ketiga-tiga pasukan memperoleh tiga mata.

Youri Tielemans yang membuka jaringan pada minit kedua permainan dengan rembatan kencang dari luar kotak.

Romania memegang teguh sebahagian besarnya, mencipta peluang mereka sendiri dan melihat lebih banyak bola daripada dalam perlawanan menentang Ukraine. Bagaimanapun, kualiti pemain Belgium itu memberitahu, dan mereka mengesahkan perjanjian itu pada minit ke-80 dengan gol daripada kapten Kevin De Bruyne, yang juga dinamakan Man of the Match. Ia adalah salah satu serangan yang paling ‘laluan’ yang boleh dibayangkan, kerana bantuan datang daripada penjaga gol Koen Casteels yang menendang bola ke atas padang.

Persembahan pemain Liga Perdana secara keseluruhan sangat baik dalam perlawanan ini, malah Radu Drăgușin dari Romania bangkit dengan beberapa kredit walaupun kalah.

Penilaian

Belgium: Timothy Castagne (Fulham) – 7; Wout Faes (Leicester) – 7.5; Jeremy Doku (Manchester City) – 8; Youri Tielemans (Aston Villa) – 8.5; Amadou Onana (Everton) – 7; Kevin De Bruyne (Manchester City) – 9; Leandro Trossard (Arsenal) – T/A

Romania: Radu Drăgușin (Tottenham) – 6.5

Klik di sini untuk sorotan, reaksi dan butiran daripada permainan ini.

Share.
Leave A Reply