Pemain EPL di EURO 2024 – Hari ke-8

Tiga lagi perlawanan berlangsung semalam di EURO, termasuk 0-0 pertama kejohanan itu. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

Slovakia 1-2 Ukraine

Perlawanan awal semalam menyaksikan Ukraine bangkit daripada ketinggalan untuk menang menentang Slovakia, merumitkan lagi kumpulan E yang menarik ini.

Selepas gol pembukaan Ivan Schranz pada separuh masa pertama, Ukraine bangkit pada babak kedua dan menjaringkan gol menerusi Mykola Shaparenko dan Roman Yaremchuk untuk memperoleh mata pertama mereka di EURO.

Dari segi pemain EPL, Slovakia menyeru Martin Dúbravka untuk bermula di gawang, manakala Ukraine bergantung kepada Illia Zabarnyi, Oleksandr Zinchenko dan Mykhailo Mudryk, yang kesemuanya merupakan sebahagian daripada kesebelasan utama. Bek kiri Arsenal itu turut memberikan bantuan untuk gol penyamaan.

Penilaian

Slovakia: Martin Dúbravka (Newcastle) – 6

Ukraine: Illia Zabarnyi (Bournemouth) – 7; Oleksandr Zinchenko (Arsenal) – 8; Mykhailo Mudryk (Chelsea) – 7

Sorotan dan reaksi boleh didapati dengan mengklik di sini .

Poland 1-3 Austria

Austria mendominasi Poland dalam permainan do-or-die dalam kumpulan D, dan memberi diri mereka peluang untuk mara dengan kemenangan 3-1 yang menampilkan tiga pemain Liga Perdana, semuanya untuk Poland.

Pemain pertahanan Jan Bednarek dan Jakub Kiwior memulakan permainan untuk Poland, manakala Jakub Moder masuk sebagai pemain gantian separuh masa.

Malangnya untuk pasukan mereka, tiada seorang pun daripada mereka memberikan akaun yang sangat baik tentang diri mereka sendiri, menyebabkan Poland memerlukan keajaiban pada hari perlawanan terakhir untuk berpeluang meneruskan kejohanan.

Penilaian

Poland: Jan Bednarek (Southampton) – 6; Jakub Kiwior (Arsenal) – 5.5; Jakub Moder (Brighton) – 6

Austria: T/A

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Belanda 0-0 Perancis

Pertarungan kelas berat inilah yang membawa kami undian kosong pertama pada EURO 2024. Walaupun terdapat garisan mata, ia masih merupakan pertandingan penuh peristiwa, kebanyakannya didominasi oleh pasukan Perancis. Perbincangan terbesar perlawanan ialah keputusan VAR untuk tidak membenarkan gol Xavi Simons pada separuh masa kedua kerana Denzel Dumfries berada dalam kedudukan ofsaid dan dianggap telah mengganggu permainan, walaupun tidak menyekat pandangan penjaga gol Perancis, Mike Maignan mengenai aksi itu.

Bagi penglibatan pemain Prem, jurulatih Belanda Ronald Koeman menggunakan Bart Verbruggen, kapten Virgil van Dijk, Nathan Ake, dan Cody Gakpo dalam kesebelasan utama. Satu-satunya pemain EPL Perancis ialah William Saliba, bermula dari awal. Kelima-lima mereka bermain selama 90 minit penuh perlawanan ini.

Persembahan mereka adalah baik untuk sebahagian besar, tetapi tidak menakjubkan, dengan hanya Ake bermain pada standard yang lebih rendah sedikit daripada kontinjen Liga Perdana yang lain.

Penilaian

Belanda: Bart Verbruggen (Brighton) – 7.5; Virgil van Dijk (Liverpool) – 7.5; Nathan Ake (Manchester City) – 6.5; Cody Gakpo (Liverpool) – 7

Perancis: William Saliba (Arsenal) – 7.5

Klik di sini untuk reaksi dan sorotan daripada permainan ini.

Share.
Leave A Reply