Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 3

Kami benar-benar berada dalam keadaan yang sukar sekarang, dengan 3 perlawanan setiap hari, jadi sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan semalam.

Poland 1-2 Belanda

Tidak kurang daripada 8 pemain dari pasukan EPL mengambil bahagian dalam permainan ini yang menyaksikan pasukan Belanda mendominasi dan mencari pemenang lewat menerusi sentuhan pertama bola Wout Weghorst.

Jurulatih Poland, Michal Probierz meletakkan Jan Bednarek dari Southampton dan Jaku Kiwior dari Arsenal dalam kesebelasan utama, dan kedua-duanya menghadapi masalah untuk menahan serangan Belanda yang berterusan sepanjang masa. Kiwior juga mempunyai peluang yang baik untuk mara pada separuh masa kedua, tetapi tidak dapat menewaskan Verbruggen. Jakub Moder Brighton telah dimasukkan pada separuh masa, tetapi walaupun persembahan bertenaga, dia tidak banyak memberi kesan kepada prosiding.

Belanda mempunyai penjaga gol Brighton Bart Verbruggen, pemain Manchester City Nathan Ake dan gandingan Liverpool Virgil van Dijk dan Cody Gakpo dari awal, manakala pertahanan tengah Tottenham, Micky van de Ven masuk pada peringkat akhir perlawanan. Mereka semua beraksi dengan cukup baik terutama Ake dan Gakpo yang berganding bahu untuk gol penyamaan pada separuh masa pertama. Gol dan sumbangan keseluruhan Gakpo turut menjadikannya anugerah Man of the Match.

Penilaian

Poland: Jan Bednarek (Southampton) – 5.5; Jakub Kiwior (Arsenal) – 6; Jakub Moder (Brighton) – 6

Belanda: Bart Verbruggen (Brighton) – 7.5; Virgil van Dijk (Liverpool) – 7.5; Cody Gakpo (Liverpool) – 9; Micky van de Ven (Tottenham) – T/A

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Slovenia 1-1 Denmark

Undian pertama di EURO 2024 dikhaskan untuk perlawanan kumpulan C antara Denmark dan Slovenia ini. Perwakilan Liga Perdana semuanya diserahkan kepada Denmark, kerana mereka mempunyai 5 pemain EPL dalam kesebelasan utama, dengan seorang lagi diturunkan dari bangku simpanan.

Joachim Andersen mewakili Crystal Palace dengan baik di tengah-tengah pertahanan bersama Jannik Vestergaard dari Leicester City. Tottenham mempunyai Pierre-Emile Højbjerg di bahagian tengah, yang digantikan pada minit ke-83 oleh Christian Nørgaard dari Brentford, manakala Manchester United membekalkan Rasmus Højlund – salah seorang pemain paling lemah dalam permainan – dan Christian Eriksen, yang menjaringkan gol pembuka dan membawa pulang Man of the Anugerah perlawanan.

Mogok itu juga menandakan 1,100 hari sejak serangan jantungnya di atas padang pada EURO 2020.

Penilaian

Slovenia: T/A

Denmark: Joachim Andersen (Istana Kristal) – 6.5; Jannik Vestergaard (Southampton) – 7; Pierre-Emile Højbjerg (Tottenham) – 7; Christian Eriksen (Manchester United) – 8; Rasmus Højlund (Manchester United) – 6; Christian Nørgaard (Brentford) – T/A

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Serbia 0-1 England

Seperti yang dijangka, permainan ini mempunyai kontinjen Liga Perdana terbesar dan menyaksikan England berpegang pada pendahuluan awal yang tipis sehingga tamat untuk meraih 3 mata.

Satu-satunya pemain EPL Serbia yang terlibat dalam permainan ini ialah Saša Lukić dari Fulham, yang bermain dari awal dan mungkin merupakan pemain terbaik pasukannya.

England mempunyai tidak kurang daripada 9 pemain bola sepak dari Prem dalam kesebelasan utama, dengan 3 lagi datang dari bangku simpanan. Gol tunggal perlawanan itu dijaringkan oleh salah seorang daripada hanya 2 pemain England dalam skuad yang tidak bermain dalam EPL: Jude Bellingham.

Secara keseluruhan, walaupun kemenangan tipis, pemain Liga Perdana beraksi dengan baik, dengan gandingan Arsenal Bukayo Saka dan Declan Rice menyerlah.

Penilaian

Serbia: Saša Lukić (Fulham) – 7

England: Jordan Pickford (Everton) – 7; Kyle Walker (Manchester City) – 7.5; John Stones (Manchester City) – 7.5; Marc Guehi (Istana Kristal) – 7.5; Kieran Trippier (Newcastle) – 7; Trent Alexander-Arnold (Liverpool) – 7.5; Declan Rice (Arsenal) – 8; Bukayo Saka (Arsenal) – 8; Phil Foden (Manchester City) – 7; Conor Gallagher (Chelsea) – 7; Jarrod Bowen (West Ham) – 6.5; Kobbie Mainoo (Manchester United) – T/A

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Share.
Leave A Reply