Menganalisis Prestasi Suku Akhir UEFA Pasukan EPL

Tiga pasukan Liga Perdana beraksi malam tadi dalam pertandingan UEFA, dengan Liga Europa menampilkan Liverpool di tempat lawan ke Atalanta dan West Ham di tempat sendiri menentang Bayer Leverkusen, manakala Aston Villa menentang Lille di Perancis dalam Liga Persidangan Europa.

Inilah cara permainan tersebut dibentuk:

Jadi apakah 5 pengajaran terbesar daripada persembahan ini?

Aston Villa Kibarkan Bendera untuk England

Kini satu-satunya pasukan Inggeris yang tinggal dalam pertandingan UEFA, Villa akan menentang lawan Greece, dalam bentuk Olympiacos Piraeus, di separuh akhir UECL.

Walaupun kami menyedari bahawa kepakarannya mungkin Liga Europa, kami pasti Unai Emery akan yakin tentang peluang pasukannya untuk memenangi Liga Persidangan Europa yang agak baharu.

https://twitter.com/Squawka/status/1781067931834814575

Dan kami di sini untuk itu.

Klopp Terlepas Lagi Liga Europa

Oh, Jürgen. Bersedia untuk meninggalkan Liverpool masih tanpa trofi UEL, walaupun dua gigitan di ceri.

Walaupun berada dalam musim sulungnya sebagai pengurus Reds, dia membawa pasukannya ke final pada 2016, hanya tewas kepada pemenang Liga Europa abadi Sevilla di Basel.

Kali ini, Liverpool hanya layak ke suku akhir di bawah bimbingan pemain Jerman yang berkarisma itu, dan tulisan itu terpampang di dinding sebaik sahaja gol ketiga Atalanta masuk di Anfield minggu lepas.

Ia kekal sebagai satu-satunya pertandingan yang Liverpool telah sertai tetapi gagal dimenangi semasa pemerintahan Klopp.

West Ham Mengalah Menentang Juara Jerman

Seperti yang dijangkakan selepas perlawanan pertama, kerana kemenangan 2-0 Leverkusen di tempat sendiri minggu lalu, West Ham turut tersingkir dari Liga Europa.

Apa yang mengejutkan kami ialah hakikat bahawa Jerman kekal tidak tewas musim ini, mengatasi kedua-dua gol awal daripada Michail Antonio, dan kemungkinan mabuk beramai-ramai selepas mereka melakar kejuaraan Bundesliga Ahad lalu.

Martinez Antics Membawa Maklumat Menarik

Walaupun penjaga Villa itu tidak asing dengan tingkah laku kontroversi di pentas besar (ingat Qatar?), kami tidak menyangka kegemarannya untuk masalah menjadi pengajaran kepada ramai peminat bola sepak.

Selepas dilayangkan kad kuning kerana membuang masa pada minit ke-39, pemain Argentina itu dilayangkan kad kuning kedua semasa penentuan sepakan penalti. Pada ketika ini mungkin ramai yang tertanya-tanya pemain Villa luar mana yang perlu menghadapi baki penalti.

Bagaimanapun, ternyata, dia dibenarkan kekal di atas padang kerana peraturan yang kurang diketahui. Undang-undang IFAB 10 (menentukan keputusan perlawanan), menyatakan bahawa: “Amaran dan amaran (YC) yang dikeluarkan semasa perlawanan (termasuk semasa masa tambahan) tidak dibawa ke hadapan ke dalam sepakan dari tanda penalti (KFPM).”

Sememangnya, dia meneruskan untuk menyelamatkan penalti kelima Lille (sebagai tambahan kepada yang pertama) untuk memastikan kemaraan Villa ke separuh akhir.

Suka atau tidak, Emi Martinez nampaknya telah mengkaji buku peraturan secara mendalam.

 

Share.
Leave A Reply