Upacara anugerah Matchweek

Tiada lagi kontroversi yang datang dengan Matchweek Premier League?

Walaupun rasa terganggu dengan perkara sebegini, ia menjadikan liga ini mengujakan dan dapat membuat orang bercakap-cakap. Setiap perlawanan adalah seperti filem dalam inggeris teratas.

 

Berikut adalah anugerah Matchweek bagi satu siri perlawanan yang menarik dalam bahagian teratas bola sepak Inggeris.

 

Pemain terbaik – Conor Bradley

Conor Bradley berusia 20 tahun hanya membuat penampilan pertama di Premier League dalam perlawanan terakhir Liverpool, tetapi apabila Trent Alexander-Arnold tidak tersedia, beliau menunjukkan bahawa Liverpool tidak perlu risau.

Bradley kelihatan seperti pemain liga sepuluh tahun beraksi di Anfield menentang pasukan Mauricio Pochettino. Beliau menguasai perlawanan itu menentang Chelsea dan menyumbang dengan satu gol dan dua assist.

Alexander-Arnold perlu meningkatkan tahap permainan dalam semua aspek atau berisiko diabaikan untuk bakat yang lebih hebat.

Pasukan Terbaik

Pasukan terbaik minggu ini lebih teragak-agak kali ini. Banyak pemain tampil dengan cemerlang bagi pasukan mereka.

Gol membanjiri sepanjang minggu itu dan walaupun dalam satu perlawanan di mana tidak ada gol – Fulham vs Everton – terdapat penampilan yang mencolok.

Pemain terbaik minggu ini adalah pemuda, Conor Bradley. Bersamanya terdapat duo ajaib Crystal Palace, Michael Olise dan Eberchi Eze.

Pemain belakang yang menjaringkan dua gol, Fabian Schär, dan Taiwo Awoniyi yang kembali dengan gol untuk Nottingham Forest selepas lebih dua bulan terlepas tindakan kerana kecederaan, juga terpilih dalam pasukan terbaik kami.

Penjaga gol: Alisson – Liverpool

Pemain belakang: Conor Bradley – Liverpool

Pemain belakang: Fabian Schär – Newcastle United

Pemain belakang: Oleksandr Zinchenko – Arsenal

Pemain belakang: Destiny Udogie – Tottenham Hotspur

Sayap kanan: Bukayo Saka – Arsenal

Pemain tengah: Michael Olise – Crystal Palace

Pemain tengah: Eberechi Eze – Crystal Palace

Sayap kiri: Luis Diaz – Liverpool

Penyerang: Elijah Adebayo – Luton Town

Penyerang: Taiwo Awoniyi – Nottingham Forest

Gol Terbaik

Michael Olise jarang sekali menjaringkan gol, tetapi apabila dia melakukannya, anda pasti ia akan hebat.

Pemain U21 dari Perancis itu meletakkan sepakan berkaki kiri dari jarak 25 meter selepas bola padam dari sepelakan Jean-Philippe Mateta.

Sebelum golnya, Ben Brereton-Diaz dari Sheffield United dan James McAtee juga menjaringkan gol hebat. Eze menyiapkan dua peluang yang dijaringkan oleh Olise dengan teknik yang luar biasa. Namun, gol hebat Olise dari jarak yang jauh mengambil keutamaan dan menang sebagai gol terbaik kami.

Perlawanan Terbaik

Perlawanan antara Tottenham Hotspur dan Brentford terbukti sebagai salah satu derby London yang paling menghiburkan dalam tempoh terakhir.

Brentford unggul menerusi gol Neal Maupay, yang sambutan gol menjengkelkan di Stadium Tottenham Hotspur. Tuan rumah menjaringkan tiga gol sebagai balasan dan menghina keyakinan Maupay sebelum Toney, yang bermain dalam perlawanan keduanya sejak kembali daripada hukuman, menjaringkan gol penghiburan.

Bantahan media sosial yang berlaku menambah keseronokan perlawanan itu. Ia amat menghiburkan di atas padang dan di luar padang.

Statistik Terbaik

Kami mempunyai dua statistik dalam kategori ini. Satu boleh dianggap sebagai statistik terbaik tetapi yang satu lagi adalah statistik yang sangat menarik. Kedua-duanya melibatkan pemain Liverpool.

Statistik terbaik adalah tiga sumbangan gol oleh Connor Bradley dalam perlawanan itu. Bukan perkara baru untuk seorang pemain mempunyai dua assist dan satu gol. Yang menjadikannya statistik terbaik minggu ini ialah beliau adalah peminat belakang yang berumur 21 tahun atau lebih muda yang mempunyai rekod ini dalam sejarah Premier League.

Pemain belakang lain adalah Trent Alexander-Arnold, yang ditutupinya di sebelah kanan. Alexander-Arnold mempunyai tiga sumbangan gol dalam musim 2018/19.

Statistik “menarik” adalah hubungan Darwin Nuñez dengan mistar gol. Beliau telah membentur palang jaring sebanyak lapan kali musim ini, sementara empat benturan palang kayu beliau menentang Chelsea juga menjadi pertama dalam sejarah liga.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Dalam Premier League, hampir sentiasa berlaku keputusan VAR yang terburuk daripada yang terbaik.

Sekali lagi, terdapat panggilan VAR yang sepatutnya dibuat tetapi tidak diambil kira. Ia berlaku dalam perlawanan Liverpool vs Chelsea dan melibatkan Virgil Van Dijk.

Pemain Belanda itu hampir menggugurkan tiga mata oleh menghimpit Conor Gallagher Chelsea di dalam kotak penalti, tetapi wasit tidak mengambil berat.

Adakah ini permulaan tempoh berduka selama lima bulan atas kepergian Jürgen Klopp seperti yang dituduhkan oleh media sosial? Kita akan mengetahuinya dalam minggu-minggu mendatang.

Penukaran Terbaik

Ange Postecoglou mengubah rentak perlawanan Spurs vs Brentford dengan memperkenalkan Pierre-Emile Højbjerg dan Brennan Johnson pada separuh masa.

Brentford memberi masalah kepada Spurs sebelum ini tetapi pemain tengah dan pemain sayap tersebut membawa dinamika yang berbeza dalam perlawanan untuk tuan rumah. Tiga minit selepas kemunculan mereka dalam separuh masa kedua, Spurs menyamakan kedudukan berikutan sumbangan mereka dan dua minit kemudian, Johnson menjaringkan gol untuk menjadikan Spurs unggul.

Spurs terus menekan untuk mendapatkan lebih banyak gol dengan kedua-dua pemain tersebut dan akhirnya, mereka mendapatkan tiga mata penuh, dengan kedua-dua pemain memainkan peranan penting.

Momen lawak minggu perlawanan

Perlawanan terbaik menghasilkan momen terlawak juga.

Spurs vs Brentford adalah komedi sejati setiap kali gol dijaringkan.

Para pemain mungkin melakukan apa yang mereka lakukan kerana semangat dan rasa kehormatan kepada kelab dan sokongan mereka, tetapi setiap saat adalah menghiburkan untuk disaksikan.

Dari sambutan yang menimbulkan kemarahan oleh Maupay kepada tiruan yang dilakukan selepas Spurs mendahului, hinggalah ejekan yang halus di media sosial oleh semua pihak yang terlibat, derby London itu memberikan banyak momen lucu.

 

Share.
Leave A Reply