Pratonton Manchester City lwn Crystal Palace

Pasukan Manchester City yang banyak berubah meraih kemenangan 3-2 Liga Juara-Juara di tempat lawan di Red Star Belgrade pada pertengahan minggu, membantu anak buah Pep Guardiola memperoleh dua kemenangan kompetitif berturut-turut buat kali pertama dalam lebih sebulan. Namun, penampilan mereka yang tidak menentu sepanjang tujuh perlawanan terakhir mereka (W3, D3, L1), digabungkan dengan fakta bahawa tiga kemenangan mereka dalam rentetan itu semuanya dengan satu gol, menyerlahkan betapa pemenang treble musim lalu masih jauh dari yang terbaik.

 

 

Dijangka akan kembali ke XI dengan kekuatan penuh, walaupun masih ada persoalan mengenai kecergasan Erling Haaland, Cityzens kembali ke Etihad untuk melanjutkan rekod membanggakan mereka tanpa kekalahan dalam 18 perlawanan di tempat sendiri PL (W15, D3). Bagaimanapun, dua perlawanan liga terbaru mereka menentang Liverpool dan kemudian Tottenham berakhir dengan keputusan seri, bermakna mereka berisiko gagal memenangi tiga perlawanan liga berturut-turut di laman sendiri buat kali pertama sejak 2016 di sini.

 

 

Crystal Palace melihat di landasan untuk kemenangan yang tidak mungkin minggu lalu menentang pencabar kejuaraan City, Liverpool dan mendahului 1-0 memasuki 15 minit terakhir, tetapi tamparan tiga kali ganda kad merah yang boleh dipersoalkan, gol penyamaan terpesong dan kecederaan penjaga gol menyaksikan mereka akhirnya tumbang kepada kekalahan 2-1. Urutan tuah yang busuk itu memanjangkan rekod mereka kepada tiada kemenangan PL dalam lima, manakala tiada pasukan yang memungut lebih sedikit mata sepanjang lima minggu permainan terakhir (satu).

 

 

Untuk mencari perkara positif, pengurus berpengalaman Roy Hodgson boleh menunjukkan kebolehan Palace menjadi duri di sisi tuan rumah mereka, kerana hanya Manchester United (tiga) memenangi lebih banyak perlawanan PL di Etihad berbanding Palace (dua) sejak Guardiola tiba di City . Kejayaan terakhir mereka di sini (2-0, Oktober 2021) menyaksikan jaringan sisi London dalam masa tujuh minit, tetapi dengan tiga gol liga yang rendah pada separuh masa pertama, tidak ramai yang menjangkakan permulaan yang sama daripada pelawat kali ini.

 

Pemain boleh menonton

Bernardo Silva melancarkan kebangkitan yang tidak dapat dilupakan dalam perlawanan ini musim lalu, menjaringkan gol pertama daripada empat gol pada separuh masa kedua untuk memastikan kemenangan 4-2.

 

Lawan Odsonne Édouard telah menjaringkan 40% (enam) gol liga Crystal Palace musim ini, bahagian tertinggi bagi mana-mana pemain untuk pasukan mereka yang masuk ke pusingan.

 

Contengan panas

Sepuluh gol terakhir City menentang Palace tiba selepas separuh masa.

 

 

Share.
Leave A Reply