Sheffield United vs Everton: Sheffield dan Everton berjuang untuk mendapatkan mata pertama mereka musim ini.

 

Ramalan

Sheffield United 2-1 Everton

 

Catatan Utama

* Sheffield United masih belum memenangi perlawanan Liga Perdana mereka sejak kemestian sebagai pasukan naik pangkat, mereka kalah 2-1 kepada Manchester City hujung minggu lalu . Mereka berjuang dengan gigih tetapi kehilangan dengan gol Rodri pada minit akhir.

* Everton menduduki tangga terbawah Liga Perdana selepas tiga perlawanan selepas kalah 1-0 kepada Wolverhampton Wanderers di kandang sendiri.

* Mereka juga merupakan pasukan yang tidak mencetak gol pada musim ini.

 

Rekod Formasi

Sheffield United – K L K K K

Everton – K K L K K

 

Fakta Perlawanan

* Hanya empat pasukan yang belum memenangi perlawanan Liga musim ini. Dua daripadanya adalah Sheffield United dan Everton.

* The Blades dan the Toffees telah berjumpa empat kali di Liga Perdana sebelum ini, dengan Sheffield memenangi dua kali dan Everton juga memenangi dua kali.

* Kedua-kedua kemenangan Everton datang di Bramall Lane.

Pemain Utama untuk diperhatikan

 

Oliver Norwood

Pemain tengah berpengalaman ini bermain dengan baik selama 80 minit dalam kekalahan mereka kepada Manchester City. Beliau melakukan dua tindakan bola sepak berjaya, melakukan enam pembersihan, melakukan dua penghalang bola, menyelesaikan 73% laluan, dan memainkan tiga bola panjang yang berjaya.

 

Prestasi ulangan lawan Everton akan sesuai dengan Blades dengan baik.

 

James Garner

Pemain bekas Manchester United bermain dengan baik dalam kekalahan Everton kepada serigala. Beliau sebenarnya dapat lima assist dalam perlawanan itu jika bukan kerana penyelesaian buruk oleh penyerang beliau.

 

Garner berharap bahawa kedatangan pemain Beto akan mengubah nasib mereka dan mengubah peluang yang dihasilkannya menjadi gol.

 

Share.
Leave A Reply