Selalunya, apabila perbincangan mengenai pemain terbaik muncul, ia sentiasa mengenai mereka yang berjaya mencapai puncak Liga. Penjaring terbanyak dalam pasukan yang mencabar gelaran seperti Erling Haaland atau pemain terbaik dalam pasukan yang berprestasi tinggi seperti Ivan Toney mendapat semua perhatian.

Tiada siapa yang benar-benar bercakap tentang pemain terbaik dalam pasukan di bawah jadual.

Memang benar bahawa jika anda berada di bahagian bawah jadual, kemungkinan besar anda bukanlah pasukan yang sangat baik, tetapi pasukan tersebut mempunyai pemain terbaik mereka dan dalam artikel ini, kami menyenaraikan beberapa yang terbaik. pemain di bahagian bawah Liga Perdana.

Kai Havertz

Pertama dalam senarai ini ialah penyerang Chelsea, Kai Havertz . Sukar untuk percaya bahawa seorang pemain yang ditandatangani dengan harga 71 juta pound boleh disenaraikan dalam senarai seperti ini tetapi itulah bentuk malang kelab bola sepak Chelsea tahun ini.

The Blues mendapati diri mereka berada di tempat ke-11 pada masa ini, yang menjadikan mereka pasukan teratas di bahagian bawah jadual. Mereka kini diketuai oleh pengurus keempat mereka musim ini dalam Frank Lampard yang kembali selepas pemergian Graham Potter, Thomas Tuchel dan secara ringkas, Bruno Saltor .

Ia juga seperti semua wang yang mereka belanjakan dalam dua tingkap perpindahan terakhir tidak akan menghasilkan pulangan yang sepatutnya mereka perolehi .

Ia telah menjadi musim terendah untuk Blues tetapi salah satu titik terang bagi mereka ialah Kai Havertz . Pemain Jerman itu telah bermain sebagai penyerang tengah hampir sepanjang musim ini mendahului Pierre-Emerick Aubameyang yang telah ditandatangani untuk memainkan posisi itu dan mendapatkan gol, tetapi tidak menggunakan peluangnya sebaik mungkin.

Dalam 29 perlawanan Liga musim ini Havertz adalah penjaring terbanyak Chelsea dengan tujuh gol dan dua bantuan untuk namanya. Ia bukanlah pulangan gol yang besar tetapi dalam pasukan yang pada umumnya tidak bertaring, dia adalah satu-satunya ancaman gol yang konsisten yang mereka miliki. Dikatakan, penyudahnya bukanlah yang terbaik dan dia mungkin telah menjaringkan lebih banyak gol musim ini jika itu berlaku.

Jika Chelsea mengimpikan untuk menamatkan saingan separuh teratas kempen ini maka Havertz perlu tampil dengan barangan dalam beberapa perlawanan terakhir musim ini.

Ruben Neves

Pemain antarabangsa Portugal itu menjalani kempen yang baik untuk dirinya di Wolves, mereka terus menjauhkan diri daripada penyingkiran apabila musim berakhir. Pengambilan Julen Lopetegui telah membuktikan yang baik untuk Wolves tetapi Ruben Neves juga menjadi kunci kejayaan mereka dengan persembahannya di bahagian tengah.

Wolves telah menjadi pasukan yang dibelenggu isu menjaringkan gol tetapi Ruben Neves telah memainkan peranannya musim ini. Dengan lima gol dari bahagian tengah, Wolves hanya kalah dalam salah satu perlawanan di mana pemain berusia 26 tahun itu menjaringkan gol.

Peranannya sebagai pemain tengah yang berbohong dan sebagai pemimpin dalam pasukan tidak boleh dipandang remeh kerana dia membantu Wolves berfungsi dengan keupayaan teknikalnya yang luar biasa pada bola serta jangkaannya.

James Ward-Prowse

Southampton kelihatan lebih dan lebih cenderung untuk turun setiap minggu mereka bermain perlawanan kerana mereka seolah-olah tidak boleh membeli kemenangan pada masa ini. Mereka kini tidak menang dalam lima perlawanan terakhir mereka dengan dua kekalahan dan tiga seri dalam masa itu dan mereka kelihatan seperti pasukan yang tidak akan melakukan cukup untuk bertahan walaupun mereka hanya empat mata dari keselamatan.

Cahaya yang bersinar dalam semua kegelapan ini untuk Orang Suci adalah kapten mereka, James Ward-Prowse. Pemain antarabangsa England itu telah menjadi pemain terbaik mereka untuk beberapa musim sekarang dan dia sekali lagi dipercayai untuk menyediakan produk akhir untuk pasukannya.

Kapten Saints telah menjaringkan tujuh gol dan membantu dalam dua kali musim ini. Keupayaannya pada bola mati telah menjadi kemuncak sekali lagi dan golnya sangat penting untuk pasukan apabila mereka datang.

Walaupun dia dipercayai untuk banyak pemarkahan serta kerja kreatif, dia memerlukan rakan sepasukan untuk mengambil kelonggaran dan meningkatkan tahap prestasi mereka jika mereka mempunyai peluang untuk melakukan pelarian yang hebat.

Rodrigo

Ada kalanya, ia tidak kelihatan seperti ia akan berjaya untuk Rodrigo di Leeds United sejak dua musim lalu sejak perpindahan rekod kelab membawanya ke England, tetapi dia telah mencapai kejayaannya musim ini.

Leeds United berada di tangga ke-16 dalam Liga Perdana dan hanya dua mata di depan zon penyingkiran. Mereka masih boleh turun musim ini dan perbezaan antara penyingkiran dan penyelamatan bagi mereka mungkin adalah bentuk pemain Sepanyol itu.

Rodrigo telah menjaringkan 11 gol liga daripada 17 perlawanan musim ini dan telah muncul sebagai penjaring terbanyak mereka.

Pada masa ini, dia adalah penjaring terbanyak di kalangan pemain yang kini berada di bahagian bawah jadual. Di bahagian jadual yang jarang menjaringkan gol konsisten , keupayaan Rodrigo untuk mencari jaringan akan menjadi penting.

Harvey Barnes

Jika seseorang memberitahu anda pada Ogos lalu bahawa Leicester City akan berdepan dengan penyingkiran pada bulan April, anda mungkin tidak akan percaya, tetapi inilah dia. Ia telah menjadi kempen yang dipenuhi dengan sedikit yang tinggi dan banyak yang rendah untuk Foxes, yang telah kehilangan Brendan Rogers dalam proses itu.

Di tengah-tengah semua itu, Harvey Barnes telah menjadi salah satu daripada positif yang lebih konsisten. Dia sedang menjalani kempen menjaringkan gol terbaiknya dalam kariernya dan merupakan penjaring gol kedua tertinggi di bahagian bawah Liga Perdana setakat musim ini dengan 10 gol untuk namanya.

Dengan kemerosotan Jamie Vardy dan bentuk penyerang lain yang tidak konsisten di sekelilingnya, Barnes telah membawa banyak beban serangan untuk pasukannya semasa bermain di sayap kiri. Memandangkan Leicester City berada di tangga ke-19 di atas meja, sudah pasti Barnes memerlukan bantuan, tetapi nampaknya tidak mungkin, pada masa ini, keadaan akan berubah untuk pasukannya.

Nasi Declan

West Ham kendalian Declan Rice telah bergelut hebat dalam kempen ini selepas dua musim berturut-turut kejayaan besar, walaupun mungkin pemain terbaik dalam senarai ini.

The Hammers kini berada di tangga ke-14 Liga dan berada dua mata di depan zon penyingkiran tetapi masih dalam bahaya untuk tergelincir ke salah satu tempat itu sekali lagi. Mereka dilihat sebagai pasukan yang terlalu bagus untuk diturunkan, tetapi banyak pasukan lain dalam pertarungan penyingkiran ini boleh dikumpulkan seperti itu juga.

Rice telah meneruskan pertumbuhannya sebagai pemain musim ini, dan beberapa persembahannya telah menunjukkan bahawa dia masih pemain tahap tinggi tanpa mengira apa yang berlaku di sekelilingnya.

Nampaknya The Hammers tidak akan dapat bermain bola sepak Eropah musim depan dan ini akan menjejaskan harapan mereka untuk mengekalkan pendahulu bahagian tengah mereka untuk musim yang lain.

Share.
Leave A Reply