Ramalan

Brighton 1-2 Chelsea

Lebih 2.5 Gols

Brighton Handikap Asia +1.50

Nota Penting

  • Keempat-empat gol Liga Premier Brighton di bawah kendalian Roberto De Zerbi telah dijaringkan oleh Leandro Trossard . Ini merupakan kali ketiga seorang pemain menjaringkan setiap empat gol pertama pasukan di bawah seorang pengurus, selepas Fabrizio Ravanelli untuk Colin Todd Derby County dan Teemu Pukki untuk Daniel Farke di Norwich. Tiada pemain yang menjaringkan lima gol pertama seumpama itu di bawah seorang pengurus.
  • Selepas menjaringkan gol dalam tiga perlawanan Liga Premier pertamanya menentang Brighton antara 2018 dan 2019 (termasuk dua kali di Stadium Amex), penyerang Chelsea, Pierre-Emerick Aubameyang gagal menjaringkan gol dalam mana-mana lima perlawanan terakhirnya menentang Seagulls.
  • Selepas menjaringkan gol dalam tiga perlawanan Liga Perdana pertamanya menentang Brighton antara 2018 dan 2019 (termasuk dua kali di Stadium Amex), penyerang Chelsea, Pierre-Emerick Aubameyang telah gagal menjaringkan gol dalam mana-mana lima perlawanan terakhirnya menentang Seagulls.

Panduan Prestasi

Brighton – LDLLD

Chelsea – DDWWW

Fakta Perlawanan

  • Brighton dan Hove Albion tidak pernah menewaskan Chelsea dalam Liga Premier dalam 10 pertemuan sebelumnya (D4 L6), dengan tiga perlawanan terakhir semuanya berakhir dengan keputusan seri.
  • Chelsea tidak pernah kalah menentang Brighton dalam 14 pertemuan liga sebelumnya (W10 D4). Hanya tiga perlawanan dalam sejarah Liga Bola Sepak telah dimainkan lebih kerap dengan satu pasukan tidak tewas: Man City lwn Bournemouth (17), Cardiff City lwn Halifax Town (16) dan Crystal Palace lwn Wrexham (16).

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Leandro Trossard

Pemain Belgium itu telah menjaringkan kesemua 4 gol mereka di bawah De Zerbi dan merupakan pemain terbaik mereka ketika ini.

Kai Havertz

Pemain Jerman yang lampai itu menjaringkan gol hebat menentang Salzburg untuk meraih kemenangan buat pasukannya dan meningkatkan keyakinannya dengan cara yang terbaik sekali.

Share.
Leave A Reply