Ramalan

Liverpool 1-2 Ajax

Lebih 2.5 Gol

Ajax Handicap Asia +1.00

 

Nota Penting:

  • Liverpool hanya telah menang dua kali dalam tujuh perlawanan terakhir mereka merentasi semua pertandingan.
  • Ajax telah memenangi tujuh perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.
  • Liverpool dan Ajax juga telah berada dalam kumpulan yang sama pada musim 2020/21 dan Reds telah berada di atas dengan jaringan 1-0 pada kedua-dua kali pertembungan

 

Panduan Formasi: Liverpool

Selepas keputusan bercampur-campur dalam pramusim, satu kekalahan yang memalukan dengan 4-1 kepada Napoli dalam perlawanan pembukaan bermakna Liverpool kini adalah tanpa kemenangan dalam lima daripada lapan perlawanan mereka setakat ini pada 2022/23 merentasi semua pertandingan.

Jurgen Klopp telah mengakui bahawa pasukannya perlu mencipta semula diri mereka dan tiada apa-apa selain satu kemenangan yang benar-benar boleh mencetuskan amaran merah. Pertahanan Red telah tidak begitu kukuh seperti yang kita ketahui dan mereka berlawan dengan sebuah pasukan yang pastinya mempunyai kata kunci ‘serangan’ dalam falsafah mereka.

 

Panduan Formasi: Ajax

Berbeza dengan Liverpool, Ajax sekali lagi menjadi peneraju awal dalam Eredivisie, mempamerkan satu rekod 100% yang sempurna selepas enam perlawanan.

Perlawanan terakhir mereka pada hujung minggu telah berakhir dengan satu kemenangan 5-0 yang mengagumkan dan mereka akan mengharapkan untuk mengutip mata ketika menentang di Anfield.

 

Fakta Liverpool VS Ajax

  • Ajax telah tidak menghadapi masalah untuk menjaringkan gol sejak kebelakangan ini, dan kini telah menjaringkan sekurang-kurangnya empat gol dengan sendirinya dalam tiga perlawanan terakhir mereka merentas semua pertandingan.
  • Selain kemenangan 9-0 ke atas Bournemuth pada minggu lalu, Liverpool masih belum menjaringkan lebih daripada dua gol dalam satu perlawanan dalam mana-mana pertandingan pada musim ini dan itu sepatutnya sedikit sebanyak membimbangkan Jurgen Klopp.
  • Ajax telah agak padu di bahagian belakang, gagal dibolosi dalam enam perlawanan terakhir mereka di semua pertandingan walaupun solidariti itu akan diuji sepenuhnya apabila mereka bertandang ke England untuk menentang sebuah pasukan Liverpool yang sedang bergelut.

 

Pemain-pemain yang perlu diberikan perhatian

  • Luis Diaz adalah satu-satunya penyerang Liverpool yang telah berada dalam prestasi yang baik pada musim ini dan mungkin tidak mengejutkan dia telah menjaringkan gol saguhati mereka di Naples. Dia adalah pilihan terbaik untuk mencari jaringan sekali lagi dan dia akan bersemangat untuk memainkan peranannya.

  • Mohammed Kudus telah membingungkan pertahanan Rangers dengan tipu helahnya dan telah menyudahkan satu jaringan untuk meletakkan ceri pada kek. Dia juga telah menjaringkan dua gol pada hujung minggu dan akan datang ke perlawanan ini dengan penuh keyakinan.

 

Ramalan Liverpool VS Ajax

Walaupun prestasi buruk Liverpool pada masa ini, pembuat taruhan masih meletakkan mereka sebagai pilihan dan ia adalah tidak mengejutkan. Tanpa mengira kepada prestasi mereka, Anfield adalah satu tempat yang sukar untuk mana-mana pihak untuk menuntut mata dan Liverpool juga telah mendapat lebih banyak rehat daripada pelawat mereka, kerana semua perlawanan Liga Perdana pada hujung minggu telah ditangguhkan sebagai solidariti kepada kemangkatan Ratu.

Walau bagaimanapun, kami menentang turutan yang dijangkakan pada masa sekarang untuk mengatakan Ajax akan mengambil mata di Anfield dan pada yang paling teruk akan mengelakan kekalahan.

Share.
Leave A Reply