Artikel anugerah minggu perlawanan

Liverpool sibuk memenangi trofi EFL kesepuluh mereka dan tidak dapat menyertai minggu perlawanan Liga Perdana. Chelsea pula sibuk kehilangan trofi kepada Liverpool dan peminat pasti tertanya-tanya adakah hujung minggu mereka lebih baik jika berdepan Tottenham Hotspur.

Perlumbaan gelaran semakin panas dan setiap pasukan bermain bola sepak yang luar biasa.

Minggu 26 penuh dengan aksi dan berikut ialah anugerah hari perlawanan kami selepas minggu permainan yang hebat.

Pemain terbaik – Jorginho

Minggu ini, Jorginho keluar dari bangku simpanan untuk merampas Bukayo Saka untuk memenangi anugerah pemain terbaik kami.

Pemain tengah Brazil-Itali itu diberikan permulaan menentang Magpies dan melakukan persembahan menentang Newcastle United dari awal hingga minit ke-89 apabila dia memberi laluan kepada Mohamed Elneny. Ia adalah persembahan yang menunjukkan betapa pentingnya regista/pivot dalam bola sepak, walaupun mereka tidak mempunyai bilangan yang cemerlang seperti pemain lain dalam pasukan mereka.

Pemain jawatankuasa perlawanan Liga Perdana juga bersetuju dengan kami.

XI terbaik

Arsenal menjadikan saingan kejuaraan 2023/24 sebagai yang terbaik dalam beberapa musim kebelakangan ini. Peminat kelab akan menyesali larian Disember yang menghalang mereka daripada meraih tempat teratas. Pemain juga, kerana mereka semua berada pada tahap terbaik mereka sejak itu.

Dari Saka ke Declan Rice kepada pemain pertahanan tengah mereka William Saliba dan Gabriel Magalhães, semuanya di bawah pimpinan Martin Ødegaard di atas padang, tidak ada pasukan yang boleh memegang lilin kepada The Gunners pada masa ini.

Minggu ke-26 adalah satu lagi contoh penguasaan mereka, dengan hanya beberapa orang lagi dalam liga menyamai mereka untuk prestasi.

Berikut ialah XI terbaik kami dari minggu ke-26.

GK: David Raya – Arsenal

DF: Lewis Dunk – Brighton and Hove Albion

DF: Calvin Bassey – Fulham

DF: Gabriel Magalhães – Arsenal

DF: Jakub Kiwior – Arsenal

DM: Jorginho – Arsenal

CM: Alexis Mac Allister – Liverpool

CM: Douglas Luiz – Aston Villa

AM: Phil Foden – Manchester City

CF: Bukayo Saka – Arsenal

CF: Kai Havertz – Arsenal

Matlamat terbaik

Saka membuat rusuhan di Emirates menentang Newcastle United tetapi penyokong kelab itu tidak mempunyai pilihan selain memberi tepukan kepadanya selepas jaringan cemerlangnya.

Dia menerima hantaran mudah daripada Kai Havertz sebelum menggelecek melalui lautan monokrom untuk membenam bola di tiang jauh.

Ia adalah gol solo yang indah yang layak untuk persembahan yang cemerlang.

Permainan terbaik

Arsenal vs Newcastle United adalah satu pihak, tetapi The Gunners menjadikannya permainan yang sangat menghiburkan untuk peminat dan neutral. Pelawat juga memberikan perlawanan yang baik walaupun berada di belakang sepanjang permainan.

Setiap pemain di atas padang menghantar apabila dipanggil, walaupun pemain Arsenal mendominasi perlawanan.

Statistik terbaik

Arsenal memenangi satu lagi perlawanan dengan lebih daripada tiga gol (4 – 1 lwn Newcastle), menjadikannya tujuh babak berturut-turut pasukan Liga Perdana telah menjaringkan dua gol atau lebih.

Ini adalah kali pertama mana-mana pasukan melakukan ini dalam bola sepak papan atas Inggeris.

Larian mereka bermula dengan kemenangan 3 – 1 ke atas Liverpool pada minggu ke-23. Pada masa itu, mereka telah menjaringkan 18 gol dan hanya dibolosi dua.

The Gunners mungkin tidak memenangi liga musim ini, tetapi mereka mempunyai musim yang jauh lebih baik daripada musim lalu apabila mereka hampir kehilangan kejuaraan.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Minggu berlalu tanpa insiden jadi tidak banyak insiden VAR untuk disemak dan dianugerahkan sebagai yang terbaik atau yang paling teruk.

Walau bagaimanapun, kami akan berpendapat bahawa penggunaan VAR boleh dipertingkatkan. Keputusan mengambil masa terlalu lama untuk dibuat, yang menjerit ketidakcekapan atau lebih teruk, terlalu ramai pakar yang pertembungan mereka boleh menyebabkan masalah kepada pasukan.

Penggantian terbaik

Newcastle mungkin kalah, tetapi Joe Willock datang untuk memberikan sesuatu yang menggembirakan pasukan.

The Magpies tidak menjaringkan gol menentang Arsenal di Emirates dalam sedekad dan Arsenal hanya tinggal kurang 10 minit untuk mengekalkannya. Ini berlaku sehingga Willock, yang masuk ke dalam permainan pada minit ke-73, bertemu hantaran silang Dan Burn dengan tandukan terjun untuk menjaringkan gol menentang bekas pasukannya.

Adalah selamat untuk mengatakan bahawa Arsenal telah membantu Newcastle memecahkan itik mereka di Emirates.

Momen paling lucu dalam minggu perlawanan

Momen paling lucu minggu ini berlaku di luar padang dan di media sosial terima kasih kepada peminat Afrika Liga Perdana.

Piala Negara-Negara Afrika berakhir lebih kurang dua minggu lalu dengan Nigeria tewas pada perlawanan akhir untuk merebut tempat kedua. Dalam perjalanan ke final, mereka menewaskan Cameroon kendalian André Onana.

Dalam Liga Perdana pada minggu ke-26, pemain Nigeria Alex Iwobi dan Calvin Bassey kedua-duanya menjaringkan gol menentang Onana dalam gol Manchester United untuk membantu Fulham menang menentang United di Old Trafford buat kali pertama dalam sejarah mereka.

Media sosial menjadi hidup dengan meme dan jenaka tentang isu itu dan gurauan itu juga tumpah ke dalam studio pakar.

Peringatan sebenar bahawa peminat membuat sukan ini.

 

Share.
Leave A Reply